Úloha je určena pro samostatnou práci žáků 2. ročníku. Žáci získávají zkušenost s úlohami, které mají více řešení.
Pro záznam žákovských experimentů byl připraven pracovní list. PL_kolečka
Úloha
Úloha je určena pro samostatnou práci žáků 2. ročníku. Žáci získávají zkušenost s úlohami, které mají více řešení.
Pro záznam žákovských experimentů byl připraven pracovní list. PL_kolečka
Úloha
Žák může jednoduše kolečka spočítat po jedné.
Pravidelné uspořádání koleček jej pravděpodobně dovede k myšlence
hledat v obrázku opakující se "vzor" .Zápis sčítání znázorněných
stejných sčítanců podporuje chápání této interpretace násobením.
Některá řešení mohou být znázorněna sčítáním několika sčítanců.
Několik příkladů řešení úlohy je zde. PL_kolečka_řešení
V závěrečné diskuzi se žáky si ukážeme různá řešení úlohy. Možné
otázky: Která řešení jsou rozdílná? Která jsou shodná? Proč?