Úvod
Videa
Úlohy
Schémata
Badatelsky orientovaná výuka (BOV)
Formativní hodnocení (FH)
Didaktická analýza (DA)
Vyhledávání - klíčová slova
Témata a texty
Badatelsky orientovaná výuka
(BOV)
Badatelské úlohy
Evokace žákových zkušeností a znalostí
TEXT - Co je badatelsky orientovaná výuka matematiky (BOVM)
Formativní hodnocení (FH)
TEXT: Co je formativní hodnocení?
Didaktická analýza (DA)
Co je didaktická analýza výuky?
Tématická vrstva
Metodika 3A
Psychologické aspekty výuky
TEXT: Metakognice
Screeningové nástroje ke stažení
MAESTRA 5-6+
Proč se vyplatí na rozvoj metakognice myslet při výuce?
TEXT: Autoregulované učení
Jaké kompetence podporují autoregulované učení?
Autoregulované učení a formativní hodnocení
TEXT: Autoregulované učení a motivace
Související materiály
Profesní vidění
Jak pracovat s hyperspace
Jak pracovat s Hyperspace
Návody
Návody pro studenty
Návody pro učitele
Návody pro přispěvatele
Slovnik
Vyhledávání pomocí klíčových slov
O projektu
Kontakt
Přihlásit
Registrovat
Úlohy
Úvod
> Úlohy
Integrovaná úloha – Integrovaná úloha a očekávané výstupy
Úloha „Jak dobře známe Měsíc?“ je příkladem úlohy s integrovaným obsahem. Následující snímky představí jednotlivé aktivity obsažené v této aktivitě a u jednotlivých aktivit se vždy zamyslíme nad očekávanými výstupy daného úkolu. Úlohu je možné si projít i z pohledu žáka samotného a vyplnit pracovní list přímo v Hyperspace na
následujícím odkazu
.
10.12.2022
Integrovaná úloha – Integrovaná úloha a očekávané výstupy
Největší a nejmenší rozdíl
Řešení úlohy podporuje pochopení principu písemného odčítání.
12.08.2022
Největší a nejmenší rozdíl
Největší a nejmenší součet
Řešení úlohy podporuje pochopení algoritmu písemného sčítání.
12.08.2022
Největší a nejmenší součet
Partičky
Úlohy jsou zaměřeny na rozpoznávání vlastností čísel v oboru do 100. Pro podporu řešení úloh navrhujeme využít stovkovou tabulku.
11.08.2022
Partičky
Souměrná Čísla
Úlohy jsou zaměřeny na rozpoznávání vlastností čísel v oboru do 100. Pro podporu řešení úloh navrhujeme využít stovkovou tabulku.
11.08.2022
Souměrná Čísla
Záhada domácího stadionu
27.07.2022
Záhada domácího stadionu
Kdo trefí 50
Úloha nazvaná „Kdo trefí 50?“ dává žákům prostor k samostatnému bádání o vztazích mezi sčítanci při sčítání. Byla publikována H. Steinbringem v roce 1995 ve sborníku Mit Kindern rechnen.
26.07.2022
Kdo trefí 50
Čísla, která mají jména
Úloha je zaměřena na vytváření čísel, které mají určité vlastnosti.
18.07.2022
Čísla, která mají jména
Kolik koleček je na obrázku ?
Úloha je určena pro žáky 2. ročníku. Žáci hledají různá znázornění násobení a zapisují je rovností.
18.07.2022
Kolik koleček je na obrázku ?
Pozdrav od Fibonacciho
Sada úloh pracuje s posloupnostmi čísel vytvořenými podle stejného pravidla jako tzv. Fibonacciho posloupnost. Žáci mají za úkol objevovat vztahy mezi čísly v posloupnosti.
19.06.2022
Pozdrav od Fibonacciho
Metodický materiál
Jak se vyznat v úlohách, které mají více řešení
21.05.2022
Jak se vyznat v úlohách, které mají více řešení
Součtové pyramidy
25.04.2022
Součtové pyramidy
Metodický materiál
Jak se vyznat v argumentaci
29.01.2022
Jak se vyznat v argumentaci
Metodický materiál
Jak se vyznat v badatelském cyklu
Jak se vyznat v badatelském cyklu - hodina Matematiky
29.01.2022
Jak se vyznat v badatelském cyklu
Metodický materiál
Jak funguje okamžitá zpětná vazba
30.11.2020
Jak funguje okamžitá zpětná vazba
Metodický materiál
Jak se vyznat v evokaci
30.11.2020
Jak se vyznat v evokaci
Metodický materiál
Jak funguje písemné vrstevnické hodnocení
Úloha, kterou řešili žáci samostatně při distanční výuce na jaře 2020, s cílem vypočítat povrch tělesa.
01.10.2020
Jak funguje písemné vrstevnické hodnocení